WARUNKI GWARANCJI DLA MASZYN I URZĄDZEŃ sprzedawanych przez firmę
LUMOZ Agnieszka Michalak
Czas obowiązywania gwarancji:
a) Producent, a w jego imieniu Gwarant, gwarantuje sprawne działanie Lumoz , zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi, opisanymi w instrukcji obsługi dostarczonej wraz z maszyną,
b) standardowo Gwarant udziela 12 miesięcznej gwarancji na wszystkie maszyny Lumoz,
c) gwarancja może zostać przedłużona o kolejne 12 miesięcy, na pisemną prośbę Klienta, jeśli zostają spełnione
warunki przedłużenia gwarancji opisane w kolejnych punktach.
Czas obowiązywania gwarancji na części zamienne oraz usługi serwisowe:
a) Lumoz udziela 12 miesięcznej gwarancji na wszystkie części zamienne oraz podzespoły wymienione
przez serwis Lumoz ,
b) gwarancją objęte są części, podzespoły ,
c) części i podzespoły zamontowane przez osoby spoza serwisu Lumoz , nie są objęte gwarancją.
d)Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie zakupu urządzenia przez pierwszego użytkownika, przy czym decydująca jest data na oryginalnym dowodzie zakupu.
Utrata praw gwarancyjnych:
a) stwierdzenie faktu używania i montowania w maszynach innych niż oryginalne części zamiennych,
podzespołów i/lub akcesoriów powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji,
b) powtarzające się stwierdzenie użytkowania maszyny niezgodnie z jej przeznaczeniem oraz instrukcją obsługi
powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji,
c) stwierdzenie faktu wykonywania napraw przez osoby nieuprawnione, ingerencja w konstrukcję techniczną
maszyny, demontaż lub modyfikacja przez osoby nieupoważnione, naruszenie plomb i zabezpieczeń powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji,
d) stwierdzenie nie wykonywania przeglądów okresowych w terminach określonych przez Warunki Gwarancji
powoduje utratę praw z tytułu udzielonej gwarancji.
Przedłużenie gwarancji:
a) gwarancja może zostać przedłużona o kolejne 12 miesięcy, na pisemną prośbę Klienta,
Gwarancją nie są objęte:
a) wadliwe działanie lub uszkodzenia spowodowane użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem albo
przepisami bezpieczeństwa,
b) wadliwe działanie lub uszkodzenia wynikłe z powodu niewłaściwego przechowywania lub transportowania,
c) awarie i uszkodzenia spowodowane mechanicznymi uszkodzeniami maszyny, wywołane nimi wady i/lub jej
dewastacja*,
d) awarie i uszkodzenia spowodowane przez pożar, powódź, uderzenia pioruna i inne klęski żywiołowe, jak i
wojny i niepokoje społeczne oraz przepięcia w sieci elektrycznej, podłączenie do nieuziemionego gniazda
sieciowego lub innych nieprzewidzianych wypadków niezależnych od producenta,
e) awarie i uszkodzenia maszyn, których numery fabryczne, seryjne, tabliczki znamionowe uległy uszkodzeniu,
zagubieniu lub dla których zagubiona została Karta Gwarancyjna,
f) awarie i uszkodzenia maszyn spowodowane ingerencją osób trzecich, nieuprawnionych do napraw i
przeróbek maszyn,
g) części i materiały zużywające się, takie jak materiały eksploatacyjne: narzędzia ścierne, uchwyty narzędziowe,
pasy silnika, uszczelki, płyny eksploatacyjne, osłony gumowe, węże itp.
(*) za dewastację uznaje się wszystkie uszkodzenia powstałe w wyniku umyślnego lub nieumyślnego działania, wynikające z użytkowania maszyny niezgodnie z instrukcją obsługi.
Decyzja co do zasadności napraw gwarancyjnych lub ich odrzucenia:
a) decyzja Gwaranta, czyli Lumoz ., odnośnie odrzucenia roszczenia, jako gwarancyjnego, jest
ostateczna,
b) decyzję ostateczną podejmuje właściciel
c) w sprawach spornych decyzja zostanie podjęta przez Producenta, po przesłaniu mu wymienionych części i ich ekspertyzie.
Zgłaszanie awarii:
a) wszystkie awarie zgłaszane muszą być pisemnie
b) dopuszcza sie zgłaszanie awarii telefonicznie. Zgłoszenie takie traktowane jest jako awizacja zgłoszenia i
wymaga pisemnego potwierdzenia.
Realizacja napraw gwarancyjnych:
a) czas reakcji serwisu w przypadku naprawy gwarancyjnej jest nie dłuższy niż 48 h od momentu pisemnego
zgłoszenia awarii,
b) naprawy realizowane są w dni robocze, przez 5 dni w tygodniu, w godzinach 8-16 lub po uprzednim ustaleniu w godzinach dogodnych dla użytkownika,
c) w przypadkach gdy w trakcie realizacji naprawy okaże się, że naprawa nie będzie podlegać warunkom
gwarancji,Lumoz zrealizuje naprawę odpłatnie, a Klient zobowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za
naprawę,